foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

pedagog

 

 

"W wychowaniu chodzi bowiem o to, aby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem - o to, aby bardziej "był", a nie tylko więcej "miał" - aby więc poprzez wszystko, co "ma",co "posiada", umiał bardziej i pełniej być człowiekiem, to znaczy aby również umiał bardziej "być" nie tylko z "drugimi", ale także i "dla drugich."

                                                                                             Papież Jan Paweł II


Jeśli masz problem, z którym sobie nie radzisz, nie wiesz co masz robić, do kogo się zwrócić o pomoc i radę. Czujesz się samotny, ktoś Cię skrzywdził, masz trudności w nauce. Wstydzisz się o tym powiedzieć rodzicom, nauczycielom, rodzeństwu lub koledze, koleżance. To możesz zadzwonić pod bezpłatny

DZIECIĘCY TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA: 0 800 12 12 12

od poniedziałku do piątku 8.15 - 20.00

 


Zasady współpracy pedagoga szkolnego

Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga:

  • Gdy nie radzą sobie z programem nauczania

  • Gdy ktoś narusza ich prawa

  • Gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc

  • Gdy potrzebują pomocy i rady

  • Gdy chcą porozmawiać z kimś życzliwym

  • Gdy chcą poradzić się, wybierając przyszły zawód, szkołę ponadgimnazjalną

Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy w rozwiązywaniu sytuacji problemowej dotyczącej ich dziecka, a mianowicie:

  • Trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka – możliwość rozpoznania przyczyn kłopotów w nauce, poprzez kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci.

  • Problemy z zachowaniem dziecka.

  • Uzyskania informacji o dalszej ścieżce edukacyjno-zawodowej dla swojego dziecka.

Nauczyciele mogą oczekiwać:

  • Pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów.

  • Analizy opinii o uczniach z Poradni Psychologiczno-Pedagogiczne.

  • Współpracy w zakresie zdiagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości, bądź ograniczeń dziecka.

  • Wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego.

  • Wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy wychowawcze, rozmów z agresorami, ofiarami przemocy, uczniami wagarującymi, nieprzystosowaniem społecznym).

  • Wsparcia w podejmowaniu działań mediacyjnych i kryzysowych w szkole.

 

 

Copyright © 2017 Zespół Placówek Oświatowych w Oblęgorku Rights Reserved.