STRONA GŁÓWNA

Festyn rodzinny

Wakacyjne warsztaty chemiczne 2012

Dzień Matki

Sandomierskie laury dla naszej gimnazjalistki

Wspomnienia z Bieszczad

Maluchy na wycieczce

Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Życiu i Twórczości Henryka Sienkiewicza

Gimnazjum w Oblęgorku na 4 miejscu w województwie!

Konstytucja 3 maja

Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie

„Katyń – Golgota Wschodu”

Misterium Wielkiego Tygodnia

Mistrzowie ortografii

Rekolekcje w szkole

Tydzień Kultury Języka

Konkurs plastyczny „Portret Janusza Korczaka”

Janusz Korczak na szkolnej wystawie...

Obchody Dnia Kobiet w Gimnazjum

Wesołe walentynki

Zabawa karnawałowa dla przedszkolaków i uczniów klas I-III

Choinka klas IV - VI i I - III gimnazjum

Koncert kolęd

Spotkanie opłatkowe

MIKOŁAJKI

Pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników

Zabawa Andrzejkowa

Konkurs Piosenki Anglojęzycznej dla klas I - III

Nagrody zostały rozdane!

Aktorskie sukcesy naszych gimnazjalistów

„Baśnie cygańskie”

„Sesja popularnonaukowa w Oblęgorku...”

Pokochać teatr

„Święta miłości kochanej ojczyzny” Obchody Święta Niepodległości

Z wizytą w muzeum

Udział Samorządu Uczniowskiego w policyjnej akcji „Znicz 2011”

Ślubowanie pierwszych klas gimnazjum

Obchody Dnia Edukacji Narodowej

Ślubowanie uczniów klas I szkoły podstawowej

Akcja „Pierwszaki”

O wyborach SU inaczej

stat4u

Wspomnienia z Bieszczad

Od 24 do 26 maja 2012 roku prawie siedemdziesięcioro uczniów ze szkoły podstawowej i gimnazjum brało udział w wycieczce w Bieszczady.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Budownictwa Lądowego w Sanoku. Podczas dwugodzinnego spaceru po jednym z największych w Polsce skansenów przewodnicy pokazali nam, jak dawniej mieszkali i czym się zajmowali mieszkańcy wsi. Odwiedziliśmy również dawną szkołę, gdzie nasi rówieśnicy z XIX wieku zdobywali podstawowe umiejętności czytania i pisania.

Po długiej podróży serdecznie powitali nas gospodarze schroniska młodzieżowego w Jabłonkach. Po obiadokolacji i zakwaterowaniu przyszedł wreszcie czas na upragniony odpoczynek.

Drugiego dnia tuż po śniadaniu wyruszyliśmy w góry pod kierownictwem przewodnika. Naszym celem była Połonina Wetlińska – jeden z najpopularniejszych szczytów w Bieszczadach. Po prawie półtoragodzinnej wspinaczce około południa dotarliśmy na szczyt. W schronisku na szczycie podziwialiśmy piękne widoki rozciągające się na Bieszczady, zjedliśmy drugie śniadanie i po zrobieniu wspólnego zdjęcia wyruszyliśmy w drogę powrotną. Kolejnym miejscem, które mieliśmy tego dnia zobaczyć, była zapora wodna w Solinie, o której przewodnik odpowiedział nam, gdy znajdowaliśmy się na samym jej środku. Osiemdziesięciometrowa zapora skutecznie, jak się przekonaliśmy, zatrzymuje sześćdziesięciometrową wodę, a jej spiętrzenie wykorzystuje się do wytwarzania prądu w elektrowni wodnej. Sam zbiornik stanowi wyjątkowe miejsce rekreacyjne dla turystów chcących wypocząć nad wodą. Po krótkiej przerwie na pamiątkowe zakupy powróciliśmy do schroniska, gdzie już czekała na nas obiadokolacja.

Po posiłku pan Maciej, gospodarz schroniska, z zamiłowania fotograf, zaprezentował nam swoje zdjęcia z cyklu „Cztery pory roku w Bieszczadach”. Z zapartym tchem oglądaliśmy zdjęcia i słuchaliśmy opowieści pana Maćka o tym, co pokazywał na zdjęciach i jak powstawały poszczególne obrazy.

Dopełnieniem tego dnia była wspólna zabawa na boiskach przy schronisku. Graliśmy w siatkówkę, piłkę nożną i tenisa stołowego. Na koniec w rozpalonym przez chłopców ognisku, upiekliśmy kiełbasę. Tak upłynął drugi dzień naszej wyprawy. Zmęczeni i pełni wrażeń udaliśmy się w końcu na upragniony odpoczynek.

Ostatniego dnia, w sobotę, już od wczesnych godzin rannych w całym schronisku panowała atmosfera pracy i rywalizacji. Panie Ala i Justyna każdego ranka sprawdzały czystość w pokojach. To właśnie w sobotę rano miał rozstrzygnąć się konkurs na najczystszy pokój. Nagrodą miała być darmowa wizyta w McDonald’s. Jury stanęło przed olbrzymim wyzwaniem, okazało się bowiem, że wszyscy uczestnicy wycieczki bardzo sumiennie wywiązali się ze zobowiązań konkursowych, dlatego postanowiono, że wszyscy będą mogli zjeść w restauracji McDonald’s darmowy posiłek.

Po rozstrzygnięciu konkursu i pożegnaniu z gospodarzami w Jabłonkach, udaliśmy się w drogę powrotną. Przed nami był jeszcze jeden, ale jakże wyjątkowy przystanek. W południe odwiedziliśmy zamek w Krasiczynie. Historię zamku i przyzamkowego parku przybliżyła nam przewodniczka. Poznaliśmy komnaty i tajemne przejścia oraz lochy z salami tortur zamku, którego ostatnimi właścicielami byli Sapiehowie, rodzice księcia Adama Sapiehy – kardynała, który wyświęcił na kapłana Karola Wojtyłę.

W drodze powrotnej przyszedł czas na obiecaną nagrodę w rzeszowskim McDonald’s. Wreszcie około dwudziestej pierwszej wróciliśmy do Oblęgorka, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i szczęśliwi, powitaliśmy nasze mamy uściskami i serdecznymi życzeniami z okazji Dnia Matki.

Wycieczką opiekowali się: p. Justyna Pater, p. Alicja Gozdek, p. Błażej Bujała. Głównym organizatorem i kierownikiem wyjazdu był natomiast p. Zbigniew Wójcik – autor powyższego sprawozdania.